Formy wsparcia w ramach projektu:
Arteterapia
- rysunek za pomocą zróżnicowanych technik plastycznych,
- rzeźba (np. prace w masach plastycznych, papieroplastyka),
- grafika (np. gipsoryt, linoryt, monotypia, druk),
- malarstwo (z wykorzystaniem między innymi farb plakatowych, akwareli, farb olejnych, farb do szkła),
- filmoterapia (np. projekcje filmów, nagrywanie filmów),
- sztuki użytkowe (witraż, fotografia, collage),
- zdobnictwo i dekoratorstwo (np. ikebana, dekoracje okolicznościowe, zdobienie przedmiotów użytkowych),
- muzykoterapia (muzykoterapia aktywna - śpiew, gra na instrumentach, ruch przy muzyce, improwizacje, muzykoterapia bierna, receptywna - słuchanie muzyki, relaksacja i wizualizacja),
- biblioterapia (słuchanie tekstów biblioterapeutycznych, praca z książką, głośne czytanie tekstu, ciche czytanie, słuchanie nagranego tekstu, rozmowa o czytanym tekście, rozmowa o bohaterach i ocena ich zachowania, proponowanie innego zakończenia, wykonywanie ilustracji do czytanego tekstu, wcielanie się w rolę głównego bohatera i odgrywanie tej roli, słuchanie tekstów biblioterapeutycznych aktywizujących bądź relaksacyjnych),
- choreoterapia (np. taniec, ćwiczenia ruchowe i muzyczne oraz improwizacje przy muzyce),
- chromoterapia wykorzystującą terapeutyczne działanie palety barw.
Ergoterapia
- ogrodnictwo (np. prace ogrodnicze i porządkowe na placu przy budynku PSONI (Kurozwęki, ul. Szydłowska 10) , koszenie i przycinanie trawy, zamiatanie ścieżek, pielęgnacja klombów, mini-uprawy - wykonywanie prac typu sianie, sadzenie, pielenie),
- garncarstwo i ceramika (np. wyrabianie naczyń ozdobnych z gliny, zdobienie przedmiotów ceramicznych),
- stolarstwo (np. prace w drewnie, wykonywanie drobnych przedmiotów użytkowych z drewna),
- hafciarstwo (np. wykonywanie haftów płaskich),
- tkactwo (np. tkanie na mini-krośnie, na ramkach, wyplatanie makram, breloczków),
- krawiectwo (np. naprawa odzieży, szycie rzeczy użytkowych, prace z filcu, tworzenie zabawek),
- kaletnictwo (np. tworzenie wyrobów ze skóry lub materiałów skóropodobnych),
- praca przy komputerze (np. przepisywanie tekstów, komputerowe opracowywanie kart okolicznościowych i świątecznych, projektowanie i wykonywanie zaproszeń, wizytówek, praca z wykorzystaniem Internetu).
Socjoterapia
- terapię ruchem (np. ćwiczenia oddechowe, poranne, rytmika i taniec, tańce w kręgu, przygotowanie i estetyczne podanie prostych poczęstunków, imprezy integracyjne)
- rekreacja (np. silwoterapia - oddziaływanie pięknem przyrody, spacery po parku, spacery po lesie, spacery po mieście, zwiedzanie, oglądanie występów artystycznych organizowanych przez społeczność lokalną, oglądanie wystaw, wycieczki organizowane zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami beneficjentów projektu)
- ludoterapia/zabawoterapia (np. czynności manipulacyjne, gry tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne),
- trening umiejętności społecznych (np. treningi nawiązywania relacji, prowadzenia rozmowy i podtrzymywania kontaktów, aktywnego słuchania, asertywności oraz rozwiązywania konfliktów)