Klub Terapeutyczny oferuje osobom z niepełnosprawnością intelektualną po zakończeniu obowiązku szkolnego
udział w terapii zajęciowej podzielonej na:
Ergoterapię:
- ogrodnictwo (prace ogrodnicze i porządkowe na placu przy budynku PSONI, koszenie i przycinanie trawy,
zamiatanie ścieżek, pielęgnacja klombów, mini-uprawy – wykonywanie prac typu sianie, sadzenie,
pielenie),
- garncarstwo i ceramikę (wyrabianie naczyń ozdobnych z gliny, zdobienie przedmiotów ceramicznych),
- stolarstwo (prace w drewnie, wykonywanie drobnych przedmiotów użytkowych z drewna),
- hafciarstwo (wykonywanie haftów płaskich),
- tkactwo (tkanie na mini-krośnie, na ramkach, wyplatanie makram),
- krawiectwo (reperowanie odzieży, szycie rzeczy użytkowych, prace z filcu),
- kaletnictwo (tworzenie wyrobów ze skóry),
- praca przy komputerze (przepisywanie tekstów, komputerowe opracowywanie kart okolicznościowych i
świątecznych, projektowanie i wykonywanie zaproszeń, wizytówek, praca z wykorzystaniem Internetu)
Socjoterapię:
- terapię ruchem(ćwiczenia oddechowe, poranne, rytmika i taniec, tańce w kręgu, przygotowanie i estetyczne
podanie prostych poczęstunków, imprezy integracyjne),
- rekreację (silwoterapię – oddziaływanie pięknem przyrody, spacery po parku, spacery po lesie, spacery po
mieście, zwiedzanie, oglądanie występów artystycznych organizowanych przez społeczność lokalną,
wycieczki organizowane zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami beneficjentów projektu),
- ludoterapię/zabawoterapię (czynności manipulacyjne, gry tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne).
Arteterapię:
- rysunek za pomocą zróżnicowanych technik plastycznych,
- rzeźbę (prace w masach plastycznych, papieroplastyka),
- grafikę (gipsoryt, linoryt, monotypia, druk),
- malarstwo (z wykorzystaniemmiędzy innymi farb plakatowych, akwareli, farb olejnych, farb do szkła),
- filmoterapię (projekcję, nagrywanie filmów),
- sztuki użytkowe (witraż, fotografia, collage),
- zdobnictwo i dekoratorstwo (ikebana, dekoracje okolicznościowe, zdobienie przedmiotów użytkowych),
- muzykoterapię (muzykoterapia aktywna – śpiew, gra na instrumentach, ruch przy muzyce, improwizacje,
muzykoterapia bierna, receptywna – słuchanie muzyki, relaksacja i wizualizacja),
- biblioterapię (słuchanie tekstów biblioterapeutycznych, praca z książką, głośne czytanie tekstu, ciche
czytanie, słuchanie nagranego tekstu, rozmowa o czytanym tekście, rozmowa o bohaterach i ocena ich
zachowania, proponowanie innego zakończenia, wykonywanie ilustracji do czytanego tekstu, wcielanie się w
rolę głównego bohatera i odgrywanie tej roli).